Кофеїн є найпопулярнішим стимулятором у світі, притому легальним. Мільйони людей з усіх куточків планети щодня вживають його. І не тільки у вигляді суто кави – кофеїн міститься в чаї, газованих напоях, енергетиках.
Кофеїн увійшов у наше повсякдення і став частиною рутини. Зокрема кофеїнові напої часто супроводжують нас під час шопінгу.
У кожному великому торговому центрі ви завжди знайдете купу точок з кавою. Кавові автомати стоять повсюди. Вам запропонують безкоштовну каву у багатьох місцях, куди ви приходите за різними сервісами – у перукарні чи якому-небудь спеціалізованому магазині.
Кофеїн – це психоактивна речовина, яка діє стимуляторно, зокрема сприяє вивільненню клітинами тканини мозку нейромедіатора дофаміну (гормону задоволення) – елемента “системи винагороди”, що посилює імпульсивність і знижує самоконтроль. Як працюють нейромедіатори, читайте тут.
Розуміючи цю властивість кофеїну, нещодавно дослідницька група з Університету Південної Флориди (США) провела низку експериментів, щоб проаналізувати, як його споживання перед покупками впливає на купівельну поведінку. Учені працювали і “в польових умовах”, тобто в магазинах, притому це було в різних країнах, і в лабораторії.
У магазинах дослідження проходило так. Відвідувачі (понад 300 осіб) отримували на вході безкоштовний напій. Половина з цього була кава, яка містила приблизно 100 мг кофеїну, інша половина – напій без кофеїну чи вода. Пізніше на виході з магазину учасники експерименту віддавали дослідникам свої чеки.
З’ясувалося наступне: покупці, які отримали каву, витратили приблизно в півтора рази більше грошей і купили приблизно на третину більше товарів. При цьому частина товарів практичного призначення була приблизно однаковою і в тих, і в тих, але ті покупці, хто пив каву, придбали більше товарів “для задоволення” – парфуми, ароматичні свічки тощо.
У лабораторних умовах був поставлений аналогічний експеримент. Учасниками дослідження стали 200 студентів. Кожному з них дали напій, як і в “польовому” дослідженні – або безкофеїновий, або каву. Після їх попросили обрати продукти із запропонованого списку для онлайн-покупок. Результати виявилися точно такими самими, як і під час офлайнових покупок. Ті, хто пили каву, обрали більше непрактичних та необов’язкових предметів.
Схоже, вчені виявили ще один фактор, який може спонукати нас до імпульсивних покупок. І це кофеїн. Якщо ви – маркетолог, можете взяти цю інформацію на озброєння. А якщо просто звичайний покупець, то пам’ятайте про небезпеку – споживання кави перед шопінгом загрожує тим, що у вашому кошику з покупками опиняться не дуже потрібні, проте приємні речі.
#стимулятор #кофеїн #кава
Хочешь оргазмы – открывай рот.
История от Джонси.
Когда ты сам/а себе партнер.
Тема утра после MDMA неисчерпаема. Рассказываем, как сделать так, чтобы это утро стало добрым (или по крайней мере незлым).
Давайте посмотрим, что у нас там происходит в мире рейва.
Декриміналізація буде відбуватися в рамках судового процесу, котрий триватиме три роки.
19 ноября в мире отмечается Международный мужской день.
При обнаружении у себя тревожных симптомов необходимо сразу же обратиться к врачу!
Ми надамо вам відповідь
протягом трьох робочих днів.