Меню
  • Ua
  • En
  • Ua
  • En
  • Кофеїн є найпопулярнішим стимулятором у світі, притому легальним. Мільйони людей з усіх куточків планети щодня вживають його. І не тільки у вигляді суто кави – кофеїн міститься в чаї, газованих напоях, енергетиках.

    Кофеїн увійшов у наше повсякдення і став частиною рутини. Зокрема кофеїнові напої часто супроводжують нас під час шопінгу.

    У кожному великому торговому центрі ви завжди знайдете купу точок з кавою. Кавові автомати стоять повсюди. Вам запропонують безкоштовну каву у багатьох місцях, куди ви приходите за різними сервісами – у перукарні чи якому-небудь спеціалізованому магазині.

    Кофеїн – це психоактивна речовина, яка діє стимуляторно, зокрема сприяє вивільненню клітинами тканини мозку нейромедіатора дофаміну (гормону задоволення) – елемента “системи винагороди”, що посилює імпульсивність і знижує самоконтроль. Як працюють нейромедіатори, читайте тут.

    Розуміючи цю властивість кофеїну, нещодавно дослідницька група з Університету Південної Флориди (США) провела низку експериментів, щоб проаналізувати, як його споживання перед покупками впливає на купівельну поведінку. Учені працювали і “в польових умовах”, тобто в магазинах, притому це було в різних країнах, і в лабораторії.

    У магазинах дослідження проходило так. Відвідувачі (понад 300 осіб) отримували на вході безкоштовний напій. Половина з цього була кава, яка містила приблизно 100 мг кофеїну, інша половина – напій без кофеїну чи вода. Пізніше на виході з магазину учасники експерименту віддавали дослідникам свої чеки.

    З’ясувалося наступне: покупці, які отримали каву, витратили приблизно в півтора рази більше грошей і купили приблизно на третину більше товарів. При цьому частина товарів практичного призначення була приблизно однаковою і в тих, і в тих, але ті покупці, хто пив каву, придбали більше товарів “для задоволення” – парфуми, ароматичні свічки тощо.

    У лабораторних умовах був поставлений аналогічний експеримент. Учасниками дослідження стали 200 студентів. Кожному з них дали напій, як і в “польовому” дослідженні – або безкофеїновий, або каву. Після їх попросили обрати продукти із запропонованого списку для онлайн-покупок. Результати виявилися точно такими самими, як і під час офлайнових покупок. Ті, хто пили каву, обрали більше непрактичних та необов’язкових предметів.

    Схоже, вчені виявили ще один фактор, який може спонукати нас до імпульсивних покупок. І це кофеїн. Якщо ви – маркетолог, можете взяти цю інформацію на озброєння. А якщо просто звичайний покупець, то пам’ятайте про небезпеку – споживання кави перед шопінгом загрожує тим, що у вашому кошику з покупками опиняться не дуже потрібні, проте приємні речі.

    #стимулятор #кофеїн #кава

    Може бути цікаво
    Anonymous
    Автор статті 00
    0
    Поділитися статтею
    Зворотній зв'язок

    Ідеї, колаборації, історії? Потрібна порада чи консультація? З питань співпраці, отримання профілактичних засобів та будь-яких інших – пиши тут:

    Дякуємо!
    Ваше питання надіслано.

    Ми надамо вам відповідь
    протягом трьох робочих днів.